Odbor zabezpečuje či vykonává

Na úseku evidence obyvatel: Erlebachová Věra, Hanušová Libuše  (412 589 805)

  • přihlášení k trvalému pobytu (tj. plnění ohlašovací povinnosti)
  • návrhy na zrušení údaje o místu trvalého pobytu (žádost o zrušení údaje o místu trvalého pobytu)
  • nahlášení ztráty občanského průkazu 
  • vidimaci, legalizaci (ověřování) 
  • provádí agendu CzechPOINTu (výpisy z registrů) 
  • vede volební seznamy 
  • spolupracuje při organizačně technickém zabezpečení při sčítání lidu, naplňuje základní registry v RUIANu
  • podává informace, např: Kam (ne)hlásit stěhování 

EO - sídlo ohlašovna MÚ - náměstí Míru čp. 1

Na úseku - podatelna, výpravna, sekretariát vedení města - Gerhardová Pavla (412 589 807)

  • vede podatelnu a výpravnu MÚ, zabezpečuje sekretariát vedení města

Na úseku - pokladny -  platby - Podešvová Ludmila (412 589 806, 811)

  • informace, kopírování, pytle na tříděný odpad, rezervační systém Vstupenka
  • pokladna, podatelna  a kancelář informací jsou umístěny v přízemí budovy MěÚ – bezbariérový vstup, vchod II. (směr z náměstí)

Na úseku MATRIKY - správní oblast - výkon státní správy - Erlebachová Věra - matrikářka (412 589 805) REZERVACE SŇATKŮ!

  • vede matriky narození,manželství a úmrtní pro Benešov n.Pl. a obce spadající do správního obvodu města tj. Verneřice, Valkeřice, Františkov nad Ploučnicí, Malou Veleň, Starý Šachov, Velkou Bukovinu, Dolní Habartice, Horní Habartice, Heřmanov a Merboltice, z těchto matrik vydává výpisy a duplikáty 
  • zajišťuje svatební obřady pro celý matriční obvod
  • připravuje ve spolupráci se SPOZem slavností akty - vítání občánků, vyřazování žáků 9. tříd ZŠ, uvítání dětí do 1. tříd, apod.
  • provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů
  • provádí agendu CzechPOINTU (výpisy z agend)
  • zajišťuje činnost sboru pro občanské záležitosti (přání jubilantům z řad občanů města)

Na úseku sociální práce - Mgr. Martina Turková - sociální pracovnice, Libuše Hanušová - asistentka sociálního oddělení - 412 589 819

Ode dne 1. 1. 2012 byly v důsledku sociální reformy převedeny agendy dávek pomoci v hmotné nouzi, příspěvku na péči a dávky pro zdravotně postižené, které až dosud vyplácely pověřené obecní úřady a obecní úřady obcí s rozšířenou působností na Úřady práce České republiky.  Realizaci činnosti sociální práce na obci však nadále uložil jak zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, tak zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů a základním cílem metod sociální práce na obci tak zůstala zejména podpora „sociálního fungování“ klienta.  Sociální práce spočívá zejména v těchto činnostech:

  • poskytuje bezplatně základní sociální poradenství, na které má každá osoba nárok
  • spolupracuje s orgány sociálně-právní ochrany dětí a zajišťuje v rámci zákonem stanovených povinností výkon této práce na obci
  • vykonává sociální práci v rámci sociálních služeb jako jeden z možných nástrojů realizace pomoci
  • provádí depistáže jako základní nástroj pro vědomé, cíle a včasné vyhledávání jedinců, kteří by mohli být ohroženi sociálním vyloučením
  • spolupracuje zejména s úřadem práce při řešení situace hmotné nouze osob a používá metody a postupy, které daná osoba potřebuje
  • navrhuje ve spolupráci s touto osobou řešení východiska z krizové situace a pomáhá jí řešit svoji situaci i s jinými organizacemi
  • provádí tedy přímou sociální práce s klientem zaměřenou na jeho změnu
  • vede u klienta Standardizovaný záznam sociálního pracovníka v Jednotném informačním systému
  • provádí sociální šetření v rámci výkonu agendy sociální práce na obci
  • spolupracuje s dalšími státními, samosprávnými či neziskovými institucemi
  • v rámci své činnosti se řídí předpisy v oblasti sociální práce na obci a vnitřními předpisy úřadu, dodržuje etické zásady sociálního pracovníka a zachovává o všech osobních údajů mlčenlivost