Odbor stavební úřad
Odbor především zajišťuje:
1. provádění výkonu státní správy v rozsahu stavebního zákona č. 283/2021 Sb., ve smyslu pozdějších změn a doplňků, a v rozsahu správního řádu č. 500/2004 Sb., ve správním obvodu města Benešov nad Ploučnicí a v obcích Dolní Habartice, Horní Habartice, Malá Veleň, Františkov nad Ploučnicí, Starý Šachov, Merboltice, Velká Bukovina, Valkeřice, Verneřice, Heřmanov;
2. poskytuje v rámci své působnosti předběžné informace - územně plánovací informace;
3. vydává rozhodnutí o změně využití území, změně stavby a změně vlivu stavby na využití území, dělení a scelování pozemků, o ochranném pásmu;
4. uzavírá veřejnoprávní smlouvu o umístění stavby, o změně využití území a o změně vlivu stavby na využití území;
5. vydává územní opatření o stavební uzávěře a asanaci území (na pokyn rady obce);
6. ověřování souladu dokumentace pro stavební povolení speciálních stavebních úřadů;
7. vykonává soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů;
8. provádí kontrolní prohlídky staveb a vydává rozhodnutí nebo opatření pro nápravu zjištěných pochybení, případně upozorní na závady další orgány státní správy;
9. vedení společné administrativy odboru, evidence a kontrola úkolů;
10. kopie dokumentů tiskem nebo na nosičích pro interní a externí potřebu;
11. rozhodování o přípustných výjimkách z prováděcích vyhlášek SZ;
12. vede stavební řízení a vydává rozhodnutí o povolení stavby;
13. posuzuje námitky účastníků řízení;
14. uzavírá se stavebníkem veřejnoprávní smlouvu o provedení stavby nebo terénních úprav;
15. vede zrychlené stavební řízení;
16. rozhoduje o prodloužení stavebního povolení;
17. povoluje změnu stavby před jejím dokončením;
18. vydává kolaudační rozhodnutí, vydává povolení k předčasnému užívání stavby před jejím úplným dokončením, rozhoduje o provedení zkušebního provozu;
19. nařizuje pořízení dokumentace skutečného provedení stavby;
20. vydává rozhodnutí o povolení změny v užívání stavby;
21. povoluje nebo nařizuje odstranění stavby, terénních úprav a zařízení;
22. nařizuje neodkladné odstranění stavby a zajištění zabezpečovacích prací, nařizuje nezbytné úpravy, nařizuje zajištění údržby stavby;
23. předává podklady věcně příslušnému odboru města ve věci provedení prací, úhrady a vymáhání nákladů na nařízené stavební práce stavebním úřadem;
24. vydává rozhodnutí o stavebním příspěvku;
25. nařizuje vyklizení stavby;
26. ukládá opatření na sousedních pozemcích nebo stavbách;
27. řeší přestupky a správní delikty dle zákona č. 283/2021 Sb., ve znění pozdějších předpisů, podklady pro vybírání a vymáhání pokut předává pověřenému správnímu orgánu;
28. vede evidenci a archivaci spisů a dokumentací staveb a návrhů na skartaci;
29. spolupracuje s orgány státní správy a zajišťuje koordinaci a součinnost s dotčenými orgány a organizacemi;
30. spolupracuje s katastrálním úřadem při evidenci nemovitostí, vydává stanoviska a potvrzení;
31. vyměřuje správní poplatky podle zákona o správních poplatcích;
32. rozhoduje a vydává písemný doklad o přidělení čísel popisných, evidenčních a orientačních a přečíslování staveb na základě pověření města a vede o tom evidenci (pro Benešov nad Ploučnicí);
33. zpracovává statistické výkazy;
34. vydává odborné, technické a statické posudky;
35. na základě zákona č. 111/2009 Sb. o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů zavádění dat do registrů územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN);
36. vykonávání další činnosti v souladu se zákonem č. 283/2021 Sb., v platném znění, úzkou spolupráci s metodickým orgánem územního plánování, odborem stavebního úřadu Krajského úřadu Ústeckého kraje.
Stavební úřad, jako orgán působící na úseku státní správy podléhá personálně a organizačně tajemníkovi MěÚ, ve věcech výkonu státní správy Krajskému úřadu Ústeckého kraje.
Stavební úřad – je oprávněn ukládat sankce vyplývající z platného stavebního zákona v rámci jednotlivých správních řízení. Rozhodnutí o udělení sankce podepisuje vždy vedoucí SÚ. Vedoucí SÚ a referent SÚ je rovněž oprávněn v rámci svých pravomocí udělovat blokové pokuty.